MEDITATIE

Maandelijks openen we de studio voor een gratis meditatie
(2e zondagavond van de maand 20-21u) via Stadsverlichting.nu.

LESSEN

Zowel Lennie als Mieke zijn geschoold in Vinyasa Yoga. Dit is een krachtige, dynamische yoga stijl die ademhaling en beweging verbindt. Een flow ontstaat wanneer een reeks houdingen aan elkaar verbonden worden. De lessen kenmerken zich door wisselende tempo’s. Regelmatig bepalen, het weer, seizoen, tijd van de dag het tempo en de structuur van de les.

Soul Flow
Binnen deze les proberen we steeds op zoek te gaan naar wat zich aandient. Regelmatig spelen het weer, de stand van de maan, de energie van de groep een rol in de opbouw van de les. Een les waarin we op zoek gaan naar het laten spreken van ons binnenste; voelen en bewegen, ademen en verstillen, genieten en ontspannen, inspannen en loslaten! Let your Soul Flow!!

Yin Yoga
Binnen deze les ervaar je wat het ontspannen van je adem, hoofd en lijf met je doet. Dagelijks worden we allemaal aan zoveel prikkels blootgesteld, dat we eigenlijk bijna constant afgeleid worden. We zijn gewend om meer naar buiten gekeerd te zijn en we nemen ook steeds meer ‘genoegen’ met de verschillende prikkels. Ongemerkt passen we ons soms zover aan, dat we uit balans raken. We keren ons zo vaak naar buiten, dat we de weg naar binnen nauwelijks tot niet meer kunnen vinden. De les Yin Yoga kan je helpen om op een vriendelijke manier die weg naar binnen te vinden en de rust die zich daar (uiteindelijk) bevindt op te zoeken. Want binnenin jezelf is de stilte die je zo nodig hebt om een goede balans te vinden tussen inspanning (Yang) en ontspanning (Yin)!

Yin Yang Yoga
Yin Yang Yoga is een yogavorm waarbij de dynamische yang yoga en de zachte yin yoga gecombineerd worden om een balans te creëren tussen beweging en rust in het lichaam.

De les wordt begonnen met pranayama en meditatie, vanuit waar we langzaam overgaan in een yangflow. Yangyoga houdingen zijn gericht op het sterker en flexibeler maken van je spieren en op het bewegen en overgeven aan een flow. Halverwege de les vertragen we onze bewegingen en gaan we langzaam over naar de yinhoudingen. Bij yin yoga richten we ons op het mobieler maken van je gewrichten, door langer in een houding te blijven. Dit stimuleert meer opening, in het bijzonder rond het gebied van heupen, heiligbeen en de rug. Ook schouder- en borstopeners zullen onderdeel zijn van de houdingen. In een yinhouding ligt de focus op de ademhaling en zelfbewustzijn van je fysieke, energetische, emotionele en mentale lichaam.
De les wordt afgesloten met een eindontspanning en korte meditatie.